Bardzo lubię usprawniać swoją pracę w Excelu i VBA pod każdym względem. Często szukam przydatnych narzędzi czy ustawień, które powodują, że moja praca jest bardziej komfortowa i nie zabiera mi cennego czasu.
Ostatnio zauważyłem, że bardzo często zdarza mi się sytuacja, w której mam otwartych kilka plików Excela, eksplorator Windowsa, pocztę, Skype, notatnik itp.
W takiej sytuacji często istnieje potrzeba uruchomienia jakiegoś pliku z pulpitu komputera.
Większość osób zazwyczaj klika w przycisk Pokaż pulpit, jednak po wykonaniu tej operacji i otwarciu pliku, z powrotem musimy zmaksymalizować wszystkie okienka. Jest to żmudna praca, która pochłania czas.
Na szczęście istnieje świetny skrót, który działa jak przełącznik pomiędzy pulpitem, a tym co mamy na ekranie (bez konieczności minimalizowania czy maksymalizowania czegokolwiek).
Ten przycisk to znak Windowsa + litera d. Polecam sprawdzić samemu.