• Strona główna
  • Moje aplikacje
  • Oferta dla Klienta
  • Artykuły w pismach
  • Moja historia
  • Kontakt

Świat Excela

Blog nie tylko dla programistów VBA

  • Ciekawostki
  • Formuły
  • Makra
  • Tabele
  • Wykresy
  • Formularze
  • Narzędzia
  • Solver
  • Wstążka
  • SQL

Moje aplikacje

Od dziesięciu lat zajmuję się projektowaniem i wdrażaniem aplikacji biznesowych dla korporacji i mniejszych firm. Z pomocą arkusza kalkulacyjnego MS Excel i ogromnych możliwości jakie niesie ze sobą zastosowanie języka VBA, jestem w stanie dostarczyć program, dodatek lub inne narzędzie informatyczne praktycznie dla każdej gałęzi biznesu (logistyka, produkcja, szkoła, apteka, bank, firma badawcza, dom mediowy, firma budowlana itd.)

Poniżej lista moich najważniejszych Klientów, z którymi współpracowałem lub dalej współpracuję.

Poniżej przedstawiam krótki opis najważniejszych aplikacji, które wykonałem.


SZKOŁA - Zarządzanie planem zajęć

Zysk dla firmy: Aplikacja pomogła rozwiązać szkole większość problemów związanych z układaniem planu zajęć dla ponad dwudziestu klas (szkoła dzienna, zaoczna i wieczorowa). Narzędzie uwzględnia szereg warunków m.in. zgłoszone przez nauczycieli terminy absencji (cykliczne lub losowe), kolizje terminów (nauczyciel ma już przypisane zajęcia z inną klasą), jedna wolna niedziela w miesiącu, pięciodniowy tydzień pracy, właściwe przypisywanie sal, pokrycie liczby godzin w planie z narzuconą odgórnie siatką godzin. Oprócz zarządzania grafikiem zajęć, aplikacja generuje spersonalizowane raporty dla uczniów i dla nauczycieli, pomaga zarządzać zatrudnieniem i prowadzi ewidencję czasu pracy.
Skala trudności: 9/10



ZAKUPY - Optymalizator cięcia stali

Zysk dla firmy: Dzięki wdrożeniu aplikacji firma zyskała podwójnie: zaoszczędziła mnóstwo pieniędzy i czasu. Celem aplikacji była optymalizacja zakupu belek stalowych, tak aby zminimalizować pozostałości (odpad). Producenci zazwyczaj oferują belki stalowe w kilku różnych wymiarach. Klient zaś przeważnie potrzebuje zupełnie innych długości. Aplikacja OPTISTAL nie tylko pokazuje jakie ilości należy kupić, ale również pokazuje jak należy pociąć każdą belkę. Raport dla nawet najbardziej skomplikowanego zamówienia powstaje w kilka sekund. Program zawiera bardzo dużo ustawień pomocniczych np. wybór profilu belki (program zawiera nie tylko profile polskie, ale też brytyjskie czy rosyjskie), podanie potrzebnych długości wraz z ilościami, edycję dostępnych u producenta długości wraz z ilościami (może się zdarzyć, że producent dysponuje tylko kilkoma sztukami belki określonej długości), utworzenie raportu cenowego, eksport raportu do formatu pliku WEB.
Produkt nie korzysta z SOLVERA (pierwsze wersje aplikacji bazowały na tym narzędziu, ale przeliczanie trwało bardzo długo i nie zawsze kończyło się zwróceniem zadowalających wyników), tylko z konkretnego algorytmu sortującego, który przenosi praktycznie cały odpad na ostatnią belkę. W ten sposób aplikacja daje znakomite wyniki w przypadku zamówień bardzo złożonych.
Program przez pewien czas również znajdował się w sprzedaży i miał swoją dedykowaną stronę. Ostatecznie jednak zrezygnowałem z jego promowania ponieważ praca nad nim pochłaniała mi zbyt wiele czasu.
Skala trudności: 10/10



PRODUKCJA - Wizualizacja wyrobów gotowych i komponentów

Zysk dla firmy: Aplikacja podzielona na dwie części (wyroby gotowe + komponenty) wyświetlana przez 24h na dobę dla każdej linii montażowej. Zaczytuje z raportów co kilka minut dane na temat aktualnego stocku. Zestawia to z narzuconą odgórnie ilością maksymalną, minimalną, krytyczną. Opcjonalnie pokazuje także ilości na blokadzie i do wysłania. Efektem jest wizualizacja wyświetlana w sztukach lub kanbanach (duże możliwości w zakresie dostosowywania layoutu). Dzięki programowi Zakład wie, na których wyrobach gotowych i komponentach powinien się skupić aby zoptymalizować proces produkcyjny.
Skala trudności: 8/10



HR - RCP (Rejestracja czasu pracy)

Zysk dla firmy: Bardzo złożona aplikacja służąca przede wszystkim do wyliczania rzeczywistego czasu pracy, a w konsekwencji wysokości wypłat. Aplikacja zaczytuje informacje zebrane w plikach tekstowych *.dat (chronologiczny rejestr tzw. “odbić” kartą), następnie tworzy tabelę z rejestrem czasu pracy dla każdego pracownika i zestawia te dane z systemem ADP (moduł zawierający dane o planowanych nieobecnościach pracowników). Następnie każdy z kilkunastu TeamLeaderów otrzymuje mailem raport (plik Excela) z informacją na temat czasu pracy podległych mu pracowników. Raport dotyczący wszystkich pracowników jest również wysyłany do wyznaczonych osób z HR.
Skala trudności: 8/10



LOGISTYKA - Obsługa przyjęć, wydań i korekt na magazynie

Zysk dla firmy: Dzięki tej aplikacji firmie udało się zaprowadzić porządek na magazynie. Narzędzie sugeruje rozlokowanie towaru (palety euro vs. “drobnica”) w wyznaczonym do tego celu miejscu (adres składa się z nazwy regału, kolumny i poziomu) uwzględniając również priorytet nadany przez operatora programu. System nie tylko decyduje o tym jak mają zostać rozmieszczone nowe dostawy, ale również rejestruje wydania towaru i korekty ilości. Dzięki temu firma cały czas monitoruje zapasy na magazynie. Aplikacja dla każdego typu operacji drukuje m.in. nowe etykiety (z kodami kreskowymi) z aktualną ilością towaru czy np. kartę z potwierdzeniem odebrania towaru.
Skala trudności: 8/10



PRODUKCJA - Dzielenie planu produkcyjnego na zmiany

Zysk dla firmy: Firma pracuje w systemie trzyzmianowym i dzięki tej aplikacji ma rozbity tygodniowy plan produkcyjny na konkretne zmiany. Każda ze zmian ma od teraz przypisaną konkretną liczbę sztuk wyrobów gotowych (układy hamulcowe), którą musi wyprodukować, i z których jest rozliczana. Zyskiem dla firmy jest lepsza kontrola i monitoring produkcji, co przekłada się na oszczędność wynikającą z braku opóźnień. Firma zyskuje również niewątpliwie pod względem organizacji pracy… Źródłem danych są surowe raporty z SAP dedykowane dla linii produkcyjnych wraz z informacją o ilości wyrobów gotowych do wytworzenia. Na podstawie tych danych należało: usunąć dane, które nie należą do danego tygodnia produkcyjnego, rozbić plan produkcyjny na konkretne zmiany (z uwzględnieniem czasu potrzebnego na przezbrojenie maszyn), zaczytać informacje z normą dla każdej zmiany do konkretnych komórek arkusza z właściwym tygodniem (szablonem), dla którego tworzony jest plan produkcyjny.
Skala trudności: 6/10



LOGISTYKA - Złomowanie sprzętu

Zysk dla firmy: Dzięki wdrożeniu narzędzia firma ma teraz kontrolę nad komponentami, które uległy zezłomowaniu. Aplikacja w sprawny sposób pozwala zaczytywać z formularza lub formatki (tryb hurtowy) referencje jakie mają ulec zezłomowaniu, następnie drukuje formularz potwierdzający, a także dodaje dane do pliku z historią zezłomowanych komponentów. Dzięki temu ostatniemu plikowi firma otrzymuje zbiorcze statystyki dotyczące m.in. przyczyn zezłomowania (tzw. kody błędów), kosztów (wartość komponentów jak i MPK), metod likwidacji czy lokalizacji, w której sprzęt ma zostać zutylizowany.
Skala trudności: 5/10



LOGISTYKA - Generowanie dokumentów logistycznych

Zysk dla firmy: Dzięki aplikacji firma ma możliwość szybkiego drukowania dokumentów logistycznych dla dostawców z Chin. Narzędzie daje możliwość jednorazowego wybrania wielu dokumentów spośród dziesięciu szablonów (m.in. faktura proforma, arkusz logistyczny, nota uznaniowa, karta dostawcy). Dane dostawcy zaczytują się z arkuszy pomocniczych na podstawie kodu dostawcy. Dokumenty logistyczne mogą wyglądać inaczej zależnie od typu zamówienia (jednolite produkty vs. “mieszane” produkty w opakowaniu zbiorczym).
Skala trudności: 8/10



HR - Ankieta pracownicza

Zysk dla firmy: Firma dzięki ankiecie złożonej z ok. 70 pytań podzielonych na 10 kategorii, ma możliwość sprawdzenia tego w jaki sposób poszczególne kwestie są oceniane przez pracowników. Oprócz oceny rzeczywistej sytuacji, badana jest również ważność danego zagadnienia. Dzięki takiemu porównaniu firma widzi odstępstwa między faktycznymi potrzebami pracowników, a stanem faktycznym. W odpowiedzi może wdrożyć odpowiednie działania naprawcze. Dane są analizowane ogólnie, jak również ze względu na konkretne zmienne tj. płeć, przedział wiekowy, wykształcenie, staż pracy, stanowisko, dział. W anonimowej ankiecie wypełnianej w całości na komputerze (pracownik nie musiał nawet dotykać klawiatury – w każdym przypadku wybierał myszą jeden z pięciu przycisków opcji) wzięło udział kilkuset pracowników.
Skala trudności: 6/10


Strony polskie

  • 123office
  • Akademia VBA
  • Excel Szkolenie
  • Excelblog
  • Excelforum
  • ExcelPerfect
  • Kurs Excel
  • Skuteczne raporty
  • Skuteczny Office
  • VBA Online

Strony zagraniczne

  • Andy Pope
  • Automate Excel
  • Contextures
  • Daily Dose Of Excel
  • Easy Excel
  • Excel Guru
  • Mr Excel
  • Orlando MVP
  • Ron De Bruin
  • Spreadsheet Page

Kanały YouTube

  • Adam Kopeć (Excel.i Adam)
  • Bill Jelen (MREXCEL)
  • Bill Szysz
  • CREATIVEWISE SDN BHD
  • Mastering Excel
  • Mateusz Grabowski (iEXCELPL)
  • Mike Girvin (ExcelIsFun)
  • Piotr Majcher (PMSOCHO)
  • Przemysław Szyperski (ExcelSzkolenie)
  • Robert Kosztyla (Excelomania)

Prawo autorskie © 2019 · Metro Pro na Genesis Framework · WordPress · Zaloguj się