Nazywam się Mariusz Jankowski. Mam 40 lat. Mieszkam w Oleśnicy, k. Wrocławia.
Jestem programistą VBA i specjalistą Microsoft Excel.
Od 2010r. projektuję i wdrażam w życie aplikacje biznesowe dla korporacji, firm i Klientów indywidualnych.
Jesteś zainteresowany współpracą?
– napisz do mnie! – mariusz@swiatexcela.pl

Dlaczego Warto Ze Mną Pracować?
📏 1 – „Szyję” Aplikacje Na Miarę
Excel jest narzędziem ogromnie elastycznym. W połączeniu z VBA pozwala stworzyć aplikację praktycznie dla każdej gałęzi biznesu. Moimi Klientami były głównie korporacje z branży automotive, ale też firma budowlana, bank, apteka czy szkoła.
Firmy wydają ogromne pieniądze na programy do zarządzania, CRM-y czy narzędzia BI. Nigdy jednak nie dostają rozwiązania, które jest w 100% dopasowane pod ich problemy i potrzeby. Aplikacja EXCEL/VBA to zawsze produkt bardzo indywidualny i niepowtarzalny – nie przeznaczony do masowej sprzedaży.
🎯 2 – Jestem Skuteczny
Moją misją jest przeprowadzenie Klienta z punktu A (problem) do punktu (B) rozwiązanie. Bardzo dużo czasu poświęcam na zrozumienie bolączek moich Klientów. Znając je, mogę stworzyć wydajne i trwałe narzędzie, które rozwiązuje problem kompleksowo.
Przykłady mojej skuteczności znajdziesz tutaj.
Nie akceptuję prowizorki i rozwiązań „na ślinę i sznurek”. Niestety są one powszechne i źle wpływają na postrzeganie EXCELA i VBA na rynku IT. Są też pokłosiem niskich budżetów na outsourcing. Zamiast zlecić robotę specjalistom, korporacje często przymuszają swoich pracowników do takich zadań. Nierzadko kończy się to odejściem pracownika (w niesławie!).
💰 3 – Jestem Konkurencyjny
Aplikacje są produktem z bardzo wysoką i szybką stopą zwrotu. Ich głównym celem jest automatyzacja i usprawnienie dużego procesu. To powoduje ogromną oszczędność czasu! A jak wiadomo – czas to pieniądz. W czasach multitaskingu i nadmiaru problemów do rozwiązania, czas staje się najważniejszą wartością.
Aplikacje EXCEL/VBA są relatywnie tanie. Zwłaszcza gdy porównamy je do systemów całościowego zarządzania przedsiębiorstwem. Duże firmy nie wahają się inwestować krocie w oprogramowanie. Ale czy jest to dla nich opłacalne?
👁 4 – Patrzę Dalekowzrocznie
Jestem ogromnym fanem komentowania kodu. Wynika to z wrodzonej praktyczności. Analizując swój kod za pół roku chcę szybko ustalić motywy, którymi się kierowałem pisząc daną sekwencję. Ale nie chodzi tylko o mój czas…
Chodzi tu o ewentualne przejęcie projektu przez inną osobę. W praktyce zazwyczaj „dziedziczę” projekt, który nie posiada żadnej dokumentacji technicznej ani komentarzy. Wychodzi, że lepiej jest napisać wszystko od nowa niż rozkminiać „co autor miał na myśli”.
❌ 5 – Szybko Diagnozuję Błędy
Ten punkt jest powiązany z poprzednim. W swoich aplikacjach stosuję numerację linii kodu. Daje mi to jedną ogromną korzyść. Mogę szybko zlokalizować miejsce, w którym wystąpił błąd.
Dzięki temu, mogę błyskawicznie pomóc Klientowi, nawet telefonicznie!
Klienci nie lubią czytać instrukcji, wolą od razu do mnie zadzwonić lub napisać maila. Chcą szybko dostać rozwiązanie. Znając nazwę procedury i linię kodu zazwyczaj od razu mogę im doradzić np. Proszę sprawdzić czy plik na serwerze nie zmienił nazwy albo Nie wykonała Pani punktu nr 2, tylko przeszła od razu do punktu 3.
🚪 6 – Zostawiam Otwartą Furtkę
Oddanie w Twoje ręce gotowej aplikacji, nie oznacza końca naszej współpracy. Często jest to relacja na długie lata. Taka jest specyfika projektów informatycznych. Obsługa Klienta trwa jeszcze długo po procesie sprzedaży. Musisz mieć przecież gwarancję, że kupiony program będzie działał i w razie problemów otrzymasz szybką pomoc.
Praktycznie każdy „kombajn” wraca do mnie jak bumerang. Nawet po kilku latach. Zazwyczaj trzeba w nim coś zaktualizować lub rozbudować. Takie zlecenia traktuję priorytetowo względem nowych projektów.
🆘 7 – Pomagam w Sytuacjach Krytycznych
Nie zostawiam swoich Klientów na lodzie! Zdaję sobie sprawę, że czasami pojawiają się sytuacje od nas niezależne i trzeba dostosować aplikację do nowych okoliczności.
Niedawno miałem sytuację, w której Klient stracił nagle możliwość generowania zamówień do dużej sieci handlowej, bo ta zmieniła nazwę (!) i cały swój system raportowania. W efekcie, nasza aplikacja przestała działać. Klient był w krytycznej sytuacji, ponieważ nie mógł zarabiać. Wpisałem go w pierwszy możliwy termin i udało się zaktualizować narzędzie. To jeszcze bardziej zwiększyło zaufanie. O takich rzeczach się pamięta!
💪 8 – Lubię Ambitne Wyzwania
Lubię wyzwania i chętnie „biorę na klatę” ambitne projekty. Jak widzisz – Excel to nie tylko proste tabelki i wykresy. To potęga VBA, która pozwala tworzyć kombajny takie jak Optymalizator cięcia stali, Aplikacja do zarządzania Szkołą, czy program do optymalizacji sprzedaży dla 5000 produktów do 60 marketów.
Ograniczeniem jest nasz brak umiejętności i słaba wola, a nie narzędzie.
🗂 9 – Robię Pliki
Z moich obserwacji wynika, że 80-90% ludzi żyjących z Excela, zarabia na szkoleniach i kursach. Jeżeli poprosisz taką osobę o przygotowanie pliku lub narzędzia – spotkasz się z odmową. Trenerzy Excela nie mają w swojej ofercie takiej usługi. Powodów jest kilka:
- sporo czasu trzeba przeznaczyć na część teoretyczną (np. gdy otrzymujemy projekt dotyczący fizyki lub geodezji).
- sporo czasu trzeba przeznaczyć na briefing, zbieranie informacji jak plik miałby wyglądać
- duże trudności z oszacowaniem czasu pracy i wyceną (zwykle wycena jest mocno niedoszacowana i dominuje poczucie bycia poszkodowanym i pokrzywdzonym – Klient przecież zgłasza się z “miniprojekcikiem”, a Excel to “zabawka”, więc musi być tani 😃)
- Klient często zmienia zdanie w trakcie prac – czasami w ogóle nie wie czego chce
Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w przypadku szkoleń. Tutaj koszt Klienta i czas pracy trenera są wiadome z góry. Łatwo jest wszystko zaplanować, nie ma przykrych niespodzianek. Wybór jest oczywisty, dlatego na rynku szkoleń konkurencja jest ogromna, zaś na rynku aplikacji EXCEL/VBA praktycznie żadna.
Klienci zwykle zlecają mi duże kombajny, ale pojawiają się też prośby o przygotowanie pliku. Jeżeli rozumiem ich problem – przyjmuję. Jeżeli wymaga to zagłębiania się w szczegóły teoretyczne – odpuszczam.
💚 10 – Klienci Mi Ufają
Skuteczne i trwałe rozwiązania budują zaufanie. To z kolei przekłada się na rozwój współpracy. Mam cztery firmy, które co jakiś czas zlecają mi projekt do zrobienia. Są zadowoleni z jakości moich usług od lat. Te firmy to:
- BOSCH (współpraca od stycznia 2011r.)
- HITACHI (współpraca od czerwca 2013r.)
- ENAN (współpraca od stycznia 2012r.)
- KADRA (współpraca od września 2018r.)